مدرس زبان بدن و مذاکره تحریم رقابت در دوران پسا تحریم
مدرس زبان بدن و مذاکره تحریم رقابت در دوران پسا تحریم
اقتصاد و مدیریت بازار پول وسرمایه امروز شاخص های اقتصادی و تحلیل های مخصوص خود را مطلبد. در این مقاله سعی شده است تا شرایط رقابت در دوران پسا تحریم مورد بررسی قرار بگیرد. از ابتدای سال 1950 میلادی تا سال2005 حجم تولیدات کشورهای جهان 7 برابر شده است اما حجم تجارت بین المللی بین کشور ها 28 برابر شده است . به دو دلیل عمده می توان برای این رویداد اشاره کرد :
برخی از کشورها منابع طبیعی ندارند و برخی دیگر از کشورها به وفور دارای منابع طبیعی هستند . این کشور ها می توانند در ازاء دریافت منابع طبیعی به سایر کشورها محصولاتشان را ارائه کنند .
بعضی کشور ها دارای منابع طبیعی فراوانی هستند اما تکنولوژی تولید کالا ندارند . بنابر این به تبادل تجاری با کشور های صاحب تکنولوژی نیازمندند .
در نظریه هکشر اوهلین اینچنین می خوانیم که کشورهایی چون چین،هندوستان نیروی کار غیر ماهر فراوان و کشور هایی چون ژاپن ،آلمان کالاهای سرمایه ای به وفور دارند . هکشر اوهلین به این موضوع می پردازد که وفور عوامل تولید در این کشور ها چه اثری بر روند تجارت و جهت تجارت دارند .
حال با توجه به برداشته شدن تحریم ها , ظرفیت های سرمایه گذاری بسیاری در داخل کشور از طریق حضور سرما یه گذاران خارجی و تشویق سرمایه گذاران داخلی برای ورود به عرصه جهانی به وجود آمده است. این موضوع مسیر را برای فعالان اقتصادی و مشتاقان تجارت در سطح بین المللی باز نموده است؛ اما موضوعی که ذهن بسیاری از صاحبان کسب و کارهای داخلی را به خود مشغول کرده این است که چگونه می توان با وجود رقبای قدرتمند خارجی و ظهور فن آوری های جدید, به صورت قدرتمند در این عرصه به رقابت پرداخت و حضور در عرصه جهانی را به فرصتی در دوران پسا تحریم تبدیل نمود؟
مدرس زبان بدن سخنران زبان بدن استاد زبان بدن تدریس زبان بدن معلم زبان بدن
مدرس بازاریابی سخنران بازاریابی استاد بازاریابی تدریس بازرایابی معلم بازاریابی
بهزاد حسین عباسی
مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
معلم اصول و فنون مذاکره زبان بدن
استاد اصول و فنون مذاکره زبان بدن
سخنران اصول و فنون مذاکرات تجاری زبان بدن و مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مدرس بازاریابی
معلم بازاریابی
مدرس برند
مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
مدرس مدیریت ارتباط با مشتری
هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی
مدرس برند مدرس کوچینگ
مدیر برنامه ها جواد حسنی
09372202257
9197685104
behzadabbasi.ir
در پاسخ باید گفت که دستوالعملی کلی و مشابهی را برای همگان وجود ندارد ولی اگر شرکتی بخواهد به صورت جدی در صحنه رقابت ظاهر شود باید با توجه به بازار جدید و بالا رفتن سطح انتظار مشتریان به تولید و عرضه کالا یا خدمات خود بپردازد. استراتژی "محلی-جهانی" در این دوران میتواند یکی از موثرترین و کاربردی ترین استراتژی ها باشد یعنی در مورد محصولات, سرمایه و تحقیقات تصمیمات استراتژیک خود را در سطحی جهانی اتخاذ نمود ولی برای واحد های محلی این امکان را ایجاد نمایید که در مورد بسته بندی, بازاریابی و تبلیغات تصمیمات لازم را خود بگیرند. از طرفی با حضور کمپانی های قدرتمند خارجی, صنایع و شرکت هایی که در داخل ایران فعالیت دارند باید برای بقا به یکدیگر کمک کنند و با استفاده از استراتژی مشارکتی با بکارگیری نیروی توانمند و ارزان قیمت داخلی برای عرضه و توزیع با پرداخت هزینه کمتر به بهبود سطح رقابت در زمینه ارائه خدمات در زمینه عرضه و توزیع, نسبت به رقیب خارجی اقدام نمایند. از آنجایی که برای رقابت بایستی یا کیفیتی بهتر ارائه نمود و یا قیمتی پایین تر را در نظر گرفت ؛و علم به این که رقبای خارجی ما دارای صنایع قدرتمند تر و تجربه بالا در عرصه ارائه خدمات در سطح جهانی هستند, پس باید با کاهش هزینه های سربار و پرداخت دستمزد پایین در زمینه قیمت گذاری به رقابت پرداخت.در چنین شرایطی باید منافع کوتاه مدت را فدای منافع بلند مدت نمود و برای تسخیر بازار داخلی و نفوذ در بازارهای جهانی تا مدتی متحمل زیان های اقتصادی شد امّا برای حفظ بقای شرکت و جلوگیری از نابودی می توان از ورود شرکت های خارجی استقبال نمود و با ایجاد مشارکت با آن ها یک زنجیره ارزش مشارکتی تشکیل داد. شرکای خارجی در نیروی متخصص و صنعت پیشرفته از توان بالایی برخوردارند و با ایجاد مشارکت با آنها می توان از فن آوری های جدید و سرمایه گذاری های آنها استفاده نمود واز طرفی با استفاده ازآشنایی به بازار ایران و بکارگیری نیروی کار داخلی می توانیم شریک خوبی برای سرمایه گذار خارجی باشیم و این مشارکت باعث عرضه محصولات یا خدماتی با کیفیت و هزینه پایین می گردد که برای هر دو طرف دارای منافع بسیاری می باشد.
امّا جدا از تمام مطالبی که در بالا به آن اشاره گردید , مهمترین نکته برای جهانی شدن و رقابت در این عرصه, تغییر نگرش و دیدگاه به بازار بین المللی و رقبای قدرتمند می باشد.برای دست یابی به این مهم باید مدیرانی آموزش داده شوند که در سطح بین المللی بیندیشند و خلاق باشند و جهانی فکر کنند. مدیرانی که قادر باشند کوته نگری و خودبینی را کنار بگذارند و به صورت واقع بینانه به دور از تعصب و پا فشاری بر روش های قدیمی به مسایل جهانی بنگرند.